Als je de juiste vragen stelt, heeft iedereen een goed verhaal. Daar ben ik van overtuigd. Of het nu gaat om een human interest interview, een journalistiek artikel of commerciële storytelling. Ik interview met aandacht. Aandacht voor de gast én aandacht voor de lezers.

Contentmarketing

Als ik content voor organisaties en bedrijven schrijf, doe ik dat doelgroepgericht met jouw belangen in het achterhoofd. Ik ga op zoek naar de vragen, problemen, interesses, dromen en verlangens die je klanten hebben. Daarbij kies is voor een vorm en toon of voice die past bij het moment waarop je klanten de tekst lezen.

Journalistiek

Journalistieke artikelen schrijf ik uiteraard vanuit een onafhankelijke blik. Ik ben aanhanger van de constructieve journalistiek waarbij je niet alleen de problemen benoemt, maar het hele verhaal vertelt. Ik heb dus ook oog voor de kansen en oplossingen. Daardoor zijn mijn artikelen zowel kritisch als positief.

Educatieve teksten en instructieteksten

Ik heb een achtergrond als leerkracht en onderwijskundig adviseur. Daardoor kan ik een onderwerp duidelijk en stapsgewijs uitleggen aan verschillende doelgroepen.

Tekst portfolio